Ma’lumki, «Kimyo o`qitish metodikasi» fani kimyo o‘quv
fanlari asoslari bilimlarini o`zlashtirib olishning usullari va texnologiyalarini o‘rgatadi. Har qanday fanni o`qitishning ta’limiy masalalari bilan birgalikda jamiyatni rivojlantirishda muhim ahamiyatga ega bo‘lgan tarbiyaviy masalalari ham mayjud. Kimyo fanini o`qitishda ham tarbiyaning ijobiy turlarini o`quvchilar ongida muvaffaqiyat bilan shakllantirish mumkin. Bundan tashqari, kimyo asoslarini o‘rgatib borish jarayonida o‘quvchilaming bilimlarini har tomonlama rivojlantirib borish fanning asosi hisoblanadi. «Kimyo o`qitish metodikasi» o‘quv fani tarixiy rivojlanishi bo`yicha umumiy o‘rta ta’lim maktablaridagi kimyo fanlarini o`qitish metodikasini o‘rgaluvchi fan sifalida shakllangan. Mustaqillik yillarida ta’limni isloh qilish borasida keng ko‘lamU ishlar amalga oshirildi. Ta’limning yangi — o‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi turi shakUantirildi. Bu bosqichda oliy o‘quv yurtlariga kirish nchun o‘quvchilar tayyorlaydigan akademik litseylar va kasb egallashga moljallangan kasb-hunar kohejlari tashkil etildi. Akademik litseylar oliy o‘quv yurtlariga kiruvchi o‘quvchilar tayyorlash bilan shug`uhangani uchim oUy o‘quv yurtlari ixtisosligiga mos keluvchi va unga yondosh bo`lgan talaba tanlovi fanlari chuqurlashtirib o‘qitiladi, ulardagi o`quv soatlari hajmi esa ancha ko‘paytirildi. Masalan, kimyo laulari chuqurlashtirib o‘tiladigan akademik htseykirda «Umumiy kimyo» fanini o`qitishga 240, «Anorganik kimyo» uchuii 200 va «Organik khnyo» uchun 188 soat ajratildi. Bu fanlarni o`qilish uchun maxsus darslik va o‘quv qo‘Uanmalari chop etildi. |
0
|
|