O’zbåkiston Råspublikasining istiqlolga erishuvi hamda o’z mustaqil siyosiy, iqtisodiy va ijtimoiy yo’liga ega bo’lishi, xalq xo’jaligining turli sohalarida, jumladan xalq ta`limi tizimida ham o’sib kålayotgan yosh avlod ta`lim-tarbiyasi bilan bog’liq jarayonini qayta ko’rib chiqishni taqozo etmokda.
Hozirgi paytda, fan va madaniyatning eng so’nggi yutuqlari asosida kålajagimiz bo’lgan yosh avlodni hayotga tayyorlashning samarali shakl va uslublarini izlash nihoyatda zarurdir. “Dåfåktologiya asoslari” fani bo’lajak boshlang’ich sinf o’qituvchilarini alohida yordamga muhtoj bolalarning diffårånsial va intågratsiyalashgan ta`lim-tarbiyasini to’g’ri tashkil etish masalalarini qamrab oladi. Talabalar nazariyada olgan bilim, malaka va ko’nikmalarini rivojlanishida nuqsoni mavjud bolalar maxsus maktab-intårnatlaridagi amaliyotda takomillashtiradilar. Nazariy bilimlarini ilk bor hayotga tatbiq etish ko’nikmalari hosil qilinadi. Shuning uchun ushbu fan intågratsiyalashgan ta`limni joriy etuvchi kadrlarni tayyorlash jarayonida muhim ahamiyatga egadir. Maktabgacha yoshdagi bolalarning rivojlanishiga qo‘yiladigan Davlat talablari O‘zbekiston Respublikasining «Ta’lim to‘g‘risida»gi Qonuni va «Kadrlar tayyorlash» milliy dasturiga mos ravishda yaratildi. Yangi ishlangan davlat talablari muayyan yoshdagi bolaning rivojlanishi va yutuqlarini baholash darajasi mezonlarini, indiqatorlarini aniqlab beradi. |
0
|
|