Guliston davlat universiteti ichki ta'lim portali

portal.guldu.uz

avatar_rasm Nurillo Raximov Narzullayevich 23.02.2016-12:44:27

Muallif (lar): Н. Тураназаров
Chiqarilgan yili: 0
Resurs betlari soni: 94
Resurs formati (doc, docx, ppt, pptx, pdf, rar): 729

СУЗ БОШИ

Мусика укитиш методикаси фанининг максади мусика курси тинловчиларини мусикавий амалий фаолиятини янада фаоллаштиришдан иборатир.
Бу максад куйидаги вазифаларни хал этишни кузда тутади:
-мактабда мусика таълими ва тарбияси мазмуни, ташкил килиниши, турли шакллар ва методлари хакида асосий маълумотлар бериш.
-Мактабда мусика таълими ва тарбияси сохасидаги илгор тажрибаларни умумлаштириш.
-Мактабда ва синфдан ташкари педагогик амалиёт буйича методик адабиётларни урганишга тайёрлаш.
- Мусикий асарларнинг бадий- педагогик тахлили методикаси асосларини бериш.Текшириш саволлари:
1. Маданий хаётимизда мусика кандай ахамиятга эга?
2. Баркамол инсонни шакллантиришда мусика укитишнинг максад ва вазифалари кандай?
3. Мусика укитувчисининг олдига кандай талаблар куйилган?
4. Мусика укитувчисининг мактаб хаётида тутган урни.
5. Янги дастурни узига хос хусусиятлари ва мазмуни нимадан иборат?
Таянч тушунчалар:
Мусика – турли-туман товушлар билан образ яратиб берувчи, гоявий эмоционал мазмунига эга булган санъатнинг бир тури хисобланади.
Мусика эстетикаси – мусика санъатнинг мохияти, бадиий шакллари ва услубларини ургандиган фан. Мавзу: Мусика дарсларининг хусусияти ва структураси.

РЕЖА:
1. Мусика дарсларининг максади ва ахамияти.
2. Мусика дарсининг хусусияти ва бошка фанлардан фарки.
3. Мусика дарсининг бошка фанлар билан алокаси.
4. Мусика дарсининг структураси.

Адабиётлар:
1. Омонуллаев Д. Умумий таълим мактаблари учун мусика дастурлари Т. 1992
2. Нурматов Х. 6-синф учун укув кулланма. Т. 1997
3. Нурматов Х. 1- синф учун «Мусика алифбоси» дарслиги Т.1998

Дарс мусика тарбияси тизимида етакчи омил хисобланади. Чунки, болалар ялпи тарзда камраб олинади. Мусика болаларни аклий хамда ахлокий ривожланишида катта ижобий таъсир курсатади. Шунинг учун мусика дарслари энг аввало, тарбия дарси дейилади. Фаннинг номи факатгина мусика укитиш методикаси эмас, балки мусика тарбияси методикаси дейилади. Янги дастур мазмунида дарс утиш учун мусика укитувчиси узининг мусикий ва назарий билимларни такомиллаштириш лозим. Бугунги кунда мусика инсонни шаклланишида мухим роль уйнайди, унинг хиссиёти ва физиологиясига актив таъсир курсатади. Умумтаълим мактабларининг асосий вазифаларидан бири, укувчиларни фикрлаш ва уйлашга ургатишдир. Бу вазифани амалга оширишда мусика дарси мухим ахамиятга эга. Бунда укитувчи болаларни маълум бир мусика асари билан таништириб уни ифодали, «жонли» килиб ижро этиб, укувчилар диккат эътиборини асарга жалб этади, уларнинг нуткини устириш, фикрлаш кобилиятини, дунёкарашини кенгайтиради, эмоционал хис-туйгуларига хам актив таъсир этади. Мусика дарсларининг мазмунида факатгина узлаштириш эмас, балки укувчилар онгини вокаликка муносабатини ривожлантириш, эстетик маданиятини таркиб топтириш ва бошка ички хис-туйгуларини шакллантириш назарда тутилади. Укувчиларнинг дарсга ижодий тарзда ёндошиши мухим ахамият касб этади ва бир канча вазифаларни уз олдига максад килиб куяди.Текшириш саволлари:
Мусика дарсининг максад ва вазифалари нималардан иборат?
1. Мусика дарси кандай хусусиятларга эга ва кандай фанлар
билан боглик?
2. Замон талаби асосида мусика дарси кандай булмоги керак?
3. Мусика дарсининг структураси кандай фаолиятлардан иборат?

Таянч тушунчалар:
Мусика назарияси – мусика тахлили, ижрочилигини ургатувчи фан.
Мусика тарихи – Мусика санъатининг пайдо булишидан хозирги замонга кадар тараккиёти. Вокаль – хор машгулоти – якка холда ансанбль ва хор билан жамоа булиб ашула айтиш.

Мавзу: Мусика дарсларининг умумдидактик принциплари.

РЕЖА:
1. Педагогика фани асосида мусика таълимнинг укитиш усуллари.
2. Мусика укитишнинг дидактик асослари.
3. Системалилик, илмийлик, давомийлик принципи.
4. Онглилик ва активлик принципи.
5. Мусика дарсларида кургазмалик принципи.
6. Укув материалларининг болалар билим ва малакалирга мослиги ва буларни мустахкамлаш принципи.
Адабиётлар:
1. Мажидов Ж. Ражабов Р. «Мактабда мусика таълими самарадорлигини оширишнинг дидактик асослари» Т. 1990
2. Йулдошев С. «Узбекистонда мусика тарбияси ва таълимининг ривожланиши» . 1985.
3. Д. Омонуллаев «Умумий таълим мактабларида мусика дастурлари» Т. 1992 йил.
Мусика маданияти дарслари педагогиканинг дидактик назарияси ва принциплари асосида тузилади. Мазкур принциплар укитувчи хамда укувчи томонидан бажариладиган барча таълим асослари – дарс мазмуни, методлар ва дарснинг тузилишидаги асосий талаблар унинг йуналишларини булгилаб беради. Мусика маданияти дарсларининг дидактик принциплари беш турдан иборат:Мавзу: Умумий таълим мактабларида мусика дарсларини режалаштириш.

РЕЖА:
1. Мактабда мусика дарсининг роли.
2. Мусика укитишнинг асосий йуналишлари, илмий-методик таъминоти ва ташкилий жихатларини хисобга олган холда мусика дарсларини режалаштириш.
3. Мусика дарсларини укитишнинг таълим стандарти.
4. Мусика тинглаб асарларни тахлил килиш.
5. Мусика дарсларида вокаль-хор машклари устида ишлаш.
6. Мактабларда мусика дарсининг миллийлиги ва замонавийлигига ахамият бериш.

Адабиётлар:
1. Омонуллаев Д. «Узбек мактабларида мусика таълими мазмунига булган замонавий талаблар» номли миллий иши Т. 1990 й.
2. Х.Нурматов. Мамиров К. «Умумий урта таълимнинг давлат таълим стандарти ва укув дастури» Т. 1999 й.

Узбекистон Республикаси «Таълим тугрисидаги конуни», «Кадрлар тайёрлаш миллий дастури» талаблари асосида, тълим тизимидаги руй бераётган узгаришларга кура, 9 йиллик умумий урта таълим жорий этилди. Мусика предметига давлат таълим стандартини жорий этилиши, миллий, мусикий маросииздан фойдаланишни хамда худудий вохаларни санъати ва маданияти, у ердаги махаллий халк анъаналари уз ифодасини топган. Шунингдек, таълим стандарти узининг тузилиши ва мазмунига кура, давлат, худуд, мактаб манфаатлари ва воситалари мувозанатини акс эттиради, укувчи шахси, унинг интилишлари, кобилияти ва кизикишларини хисобга олган холда янги (1-7) синфлар учун янги дастур тузилди. Дастур асосида, дарсликлар методик кулланмалар, тавсияномалар яратмокда. Етти йиллик мусика укитиш даврида, укувчиларни гузалликни хис эта оладиган, мусикага мехр ва хавас билан карайдиган, миллий мусика меросимизга ворислик кила оладиган баркамол инсон килиб тарбиялаш асосий максад килиб куйилади. Янги дастур асосида мусика дарсини сифатли, педагогик ва методик жихатдан юкори талаб даражасида олиб бориш учун, укитувчи, ижодкор, уз касбини ва укувчиларни севувчи, яхши чолгучи, методика ва педагогикани пухта узлаштирган инсон булиши керак. Мусика таълимининг миллий асосини таркиб топтиришда, фортепиано асбоби билан биргаликда, узбек халк чолгу асбобларидан хам фойдалана олиши зарур.

Укув йили давомида эса куйидаги тартибда:
I чорак = 9 соат.
II чорак = 7 соат.
III чорак = 10 соат
IV чорак = 8 соат.

Мавзу: Умумий таълим мактабларинингбошлангич 1-2 синфларида мусика укитишнинг мазмуни ва методикаси.

РЕЖА:
1. Бошлангич синфларда мусика укитиш методикасининг максади.
2. Биринчи синфда мусика укитишнинг мазмуни ва методикаси
3. Биринчи синф укувчиларининг психологик-физиологик хусусиятлари.
4. Мусика дарсларида мусика тинглаш ва тахлил килиш.
5. Иккинчи синфда мусика укитишнинг мазмуни ва методикаси.
6. Иккинчи синф укувчиларининг кургазмали куроллар тайёрлаш ва унинг методик ахамияти.
7. Мусика дарсларида кургазмали куроллар тайёрлаш ва унинг методик ахамияти.

Адабиётлар:
1. Оммоуллаева Д. Нурматов Х. Ва бошкалар ``1- синфларда мусика дарслари `` Т. 1987.
2. Нурматов Х ва Н Норхужаев. Биринчи синф `` Мусика алифбоси`` дарслиги. Т. 1998





Bu resurs quyudagi fanlarga tegishli:
Maktab repertuari
 
Ko'rildi: 454     Ko'chirildi: 1967


Внимание
Diqqat, cheklanish!!!
Ma'lumotga fikr qoldirish faqat saytdan ro'yxatdan o'tgan foydalanuvchilar uchun ruxsat berilgan!!!
Ro'yxatdan o'tish uchun shu erni bosing.

www.guldu.uz
www.hemis.guldu.uz
www.student.guldu.uz