Mashg`ulotni boshlashdan avval, tarbiyachi albatta o`zi tanlagan natura, o`yinchoq, illustratsiya va o`zi bolalarga nisbatan qayerda turishi kerakligini aniqlab oladi. Mashg`ulotdan oldin tarbiyachi albatta chizishni, loydan yasashni, qirqishni mashq qilishi lozim. Bu esa tarbiyachiga uni tasvir etishning yo`l va vositalarini aniqlab olish va har bir murakkab qismi ustida ko`proq ishlashni va bolalarning diqqatini ham Shu yerga ko`proq tortish imkonini beradi. Mashg`ulotga tayyorlanish jarayonida tarbiyachi metodik adabiyot-larga murojaat etadi, qay bir metod va usullarni qo`llash mumkinligi ustida ishlaydi. Tarbiyachi mashg`ulotni tashkil etishga tayyor bo`lgach, bolalarni o`yin faoliyatidan asta ta`limiy faoliyatga ko`chirib o`tadi. Mashg`ulotni tashkil etish jarayoni bir-ikki daqiqani tashkil etadi. Bu qism mashg`ulotga qarab turlicha uyushtirilishi mumkin. Masalan, bolalarning tasvirlashlari kerak bo`ladigan predmet yoki illustratsiyalarni ko`rishni, kichkintoylarga esa o`sha narsa bilan o`ynashi, qo`li bilan tegishi mumkin bo`ladi. Kichik guruhdan boshlab bolalarni sekin-asta, shovqinsiz, stol atrofiga o`tirishga o`rgatamiz. Mashg`ulotning turiga va mazmuniga qarab, turlicha o`tkazilishi mumkin. Masalan, kichik guruhda yarim oysimon shaklda o`tkazish mumkin. Bunda tarbiyachi har bir bolani ko`radi va yordam ko`rsatish maqsadida har birining oldiga borishi mumkin.