Guliston davlat universiteti ichki ta'lim portali

portal.guldu.uz

Xozir saytda
Xammasi:147
Foydalanuvchilar:0
Mehmonlar:147
Barcha foydalanuvchilar:1588
avatar_rasm Ra`no Suleymanova Do`sbekovna 01.08.2021-20:07:03

Muallif (lar): Suleymanova R
Chiqarilgan yili: 2021
Resurs betlari soni: 5
Resurs formati (doc, docx, ppt, pptx, pdf, rar): PDF

ÇTexnologiyaÈ tushunchasi texnikaviy taraqqiyot bilan bogÔliq holda fanga 1872-yilda kirib
keldi va yunoncha ikki soÔzdan texnos- sanÕat, hunar va logos-fan, taÕlimot soÔzlaridan tashkil topib,
Çhunar fani Ç maÕnosini anglatadi. Pedagogik texnologiya - bu oÔqituvchining oÔquvchilarga oÔqitish
vositalari yordamida muayyan sharoitlarda taÕsir koÔrsatishi va bu faoliyat mahsuli sifatida ularda
oldindan belgilangan shaxs sifatlarini intensiv shakllantirish jarayonidir. Pedagogik texnologiya -oÔquv jarayonini texnologiyalashtirishni butunligicha aniqlovchi tizimli kategoriya.
Zamonaviy taÕlimning eng muhim unsurlari qadimdan shakllanib kelgan. TaÕlim maqsadi,
mazmuni, shakl, uslub va vositalari taÕlim jarayonlari mazmunini tahlil qilish uchun qoÔllaniladigan
anÕanaviy kategoriyalar boÔlib hisoblanadi. Aynan shu kategoriyalar maÕlum predmet, mutaxassislik
yoki ixtisoslik boÔyicha oÔquv-tarbiyaviy jarayonni tashkil qiluvchi pedagog faoliyatining predmeti
sifatida yuzaga chiqadi. Qayd etilgan pedagogik kategoriyalarni maqsadga muvofiq ravishda
yoÔnaltirilgan pedagogik faoliyatning qonuniyat va mezonlarini tizimlashtiruvchi omil vazifasini
bajaradi. Zamonaviy oÔqituvchi dars jarayonida ÒaktyorÓ emas, aksincha ÒrejissyorÓ boÔlishi
kerakligini anglashi lozim. Buning uchun esa u bir necha yangicha taÕlim usullarini yaxshi bilishi
kerak.
OÔqituvchining samarali faoliyat koÔrsatishga undovchi darsning metodik ishlanmasini puxta
ishlab chiqishdan farqli oÔlaroq, taÕlim texnologiyasi tinglovchilar faoliyatiga nisbatan yoÔnaltirilgan
boÔlib, u tinglovchilarning shaxsiy hamda oÔqituvchi bilan birgalikdagi faoliyatlarini inobatga olgan
holda, oÔquv materiallarini mustaqil oÔzlashtirishlari uchun zarur shart-sharoitlarni yaratishga
xizmat qiladi. TaÕlim texnologiyasining markaziy muammosi Ð taÕlim oluvchi shaxsini rivojlantirish
orqali taÕlim maqsadiga erishishni taÕminlashdan iborat.
OÔz mohiyatiga koÔra pedagogik texnologiya vaqt taqsimotiga muvofiq dasturlanib, ilmiy
jihatdan asoslangan xamda kutilgan natijaga erishishni taÕminlovchi pedagogik jarayonning barcha
bosqich va qismlarining vazifalari aniq belgilangan tizimni ifodalaydi.
TaÕlim jarayonida pedagogik texnologiyalardan foydalanishning samaradorligini baholash
ham muhim ahamiyatga ega. Pedagogik texnologiyalarning imkoniyatidan kelib chiqqan holda
ularni amaliyotga tatbiq etishning samaradorligini bir qator mezonlar bilan aniqlash mumkin.
Bular:
taÕlim, tarbiya va shaxsni rivojlantirish vazifalarining oÔzida yaxlit aks ettira olishi;
oÔzida zamonaviy fan va texnika darajalarini ifodalay olishi;
gÔoyaviy jihatdan talabalarning yosh va psixologik xususiyatlariga mos kelishi;
oÔquv materialining zarur axborotlar bilan toÔliq taÕminlanganligi;
oÔqitish jarayonida rang-barang metod va vositalarni qoÔllash imkoniyatini
taÕminlaganligi;
taÕlimning koÔrgazmaliligi va barcha uchun ochiqligini taÕminlash tamoyiliga egaligi;
koÔp funksiyali taÕlim vositalaridan foydalanish va ularni oson ekspluatasiya qilish
imkoniyatining mavjuligi;
pedagogning talabalarga mustaqil ishlarni samarali tashkil etishga koÔmalashish
darajasi.
Mahorat-shaxsning tajriba orqali orttirgan xususiyati. Biror sohasidagi moslashuvchan
koÔnikma va ijodkorlik asosida hosil boÔlgan kasbiy koÔnikmalarning nazariy darajasidir. Mahorat Ð
sanÕat, Mahorat izlanish, Mahorat Ð pedagogik texnologiyalarni qoÔllay bilish, mahorat -oÔqituvchining oÔz faoliyatini ilmiy asosda tashkil etish va oÔz-oÔzini tarbiyalashdir. Qobiliyat hamma
insonlarda mavjud boÔlib, bir tekisda boÔlmay, biri yuqori,biri oÔrta quyi darajadan ibortdir.
Ko'chirish: Maqola.pdf 633.1 Kb

--------Qr Code--------

Bu resurs quyudagi fanlarga tegishli:
Pedagogika nazariyasi va tarixi
 
Ko'rildi: 196     Ko'chirildi: 43


Âíèìàíèå
Diqqat, cheklanish!!!
Ma'lumotga fikr qoldirish faqat saytdan ro'yxatdan o'tgan foydalanuvchilar uchun ruxsat berilgan!!!
Ro'yxatdan o'tish uchun shu erni bosing.

www.guldu.uz
www.hemis.guldu.uz
www.student.guldu.uz