Guliston davlat universiteti ichki ta'lim portali

portal.guldu.uz

avatar_rasm Ra`no Suleymanova Do`sbekovna 01.08.2021-19:54:57

Muallif (lar): Suleymanova R
Chiqarilgan yili: 2021
Resurs betlari soni: 177
Resurs formati (doc, docx, ppt, pptx, pdf, rar): PDF

Pedagogika fani mustaqil OÔzbekiston Respublikasida amal qiladigan uzluksiz taÕlim-tarbiya
tizimining nazariy asoslari, qonuniyat va prinsiplari, oÔziga xos yoÔnalishlari taÕlim-tarbiya
jarayonining shakllanishi, tarixiy taraqqiyot bosqichlarini oÔrgatuvchi fandir. Pedagogika fani
OÔzbekiston Respublikasida ilmning ustuvor sohasi sifatida eÕtirof etiladi. Shuning uchun ham,
pedagogika fanining metodologiyasi sifatida Jahon va Sharq pedagogik tafakkuri durdonalarini
mujassamlashtirgan manbalar, tasavvuf taÕlimoti namoyondalarining badiiy va ilmiy asarlari,
sharqona taÕlim-tarbiya vositalari va metodlarini oÔz ichiga olgan manbalar, milliy istiqlol
gÔoyasi, OÔzbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi, OÔzbekiston Respublikasining ÇTaÕlim
toÔgÔrisdaÈgi Qonuni hamda ÇKadrlar tayyorlash milliy dasturiÈ, dialektik bilish nazariyasi va
tabiiy ilmiy majmui eÕtirof etiladi.
Yuqorida keltirilgan pedagogika fanining metodologiyasini pedagogik amaliyotga tatbiq
etishda jahon pedagogik tajribasida tan olingan va samaralinatijalar berayotgan nazariy qarashlar,
ilgÔor pedagogik texnologiyalardan foydalanish nazarda tutiladi. Ular shaxsning oÔquv-biluv
faoliyatini liberallashtirish yoÔllari, taÕlim mazmunini tanlash va taÕlim-tarbiya jarayonini amalga
oshirish prinsiplari, politexnik va kasb taÕlimi nazariyasi, taÕlimni ijtimoiy foydali mehnat bilan
uygÔunlashtirish konsepsiyasi, taÕlim-tarbiya jarayonining fiziologik qonuniyatlariga asoslanib
tashkil etilishida namoyon boÔladi.
Prezidentimiz aytganlaridek: ÇFuqarolar endi ijtimoiy-iqtisodiy jarayonlarning ishtirokchisi,
bajaruvchisi emas, balki bunyodkori va tashkilotchisidirÈ. Bunday yangicha yondashishlar
pedagogika fanining obÕekti va predmetini kengaytirdi. Endilikda pedagogika fanining obÕekti
faqat taÕlim-tarbiya jarayonining nazariy, metodologik amaliy taÕminlovchi emas, balki komil
inson shakllanishi, rivojlanishini taÕminlaydigan keng sohalarni oÔz ichiga oladi. Shuning uchun,
ÇKadrlar tayyorlash milliy dasturidaÈgi milliy modelida shaxs kadrlar tayyorlash tizimining bosh
obÕekti va subÕekti sifatida qaraladi. Bundan tashqari pedagogika fani oldiga yangicha fikrlaydigan,
yangicha tafakkur, milliy mafkuraga ega komil insonni shakllantirish vazifalari qoÔyildi.
Pedagogika fanining metodologiyasida, mazmunida, tarbiya nazariyasida, taÕlimning tashkil
iy shakllarida, komillik darajasi, sifatlarini aniqlashda katta islohiy oÔzgarishlar boÔldi. Bu
oÔzgarishlar yangi pedagogik texnologiyalarda oÔz aksini topishi lozim.
Pedagogika taÕlim-tarbiya maqsadini jamiyat talablariga va oÔquvchilarning yosh hususiyatlariga
qarab mazmunan oÔzgarib borishinioÔrgatadi, mukammal inson tarbiyasining tarkibiy qismlarini
va ular oÔrtasidagi aloqa va bogÔlanishlarni ochib beradi. Shu asnoda taÕlim va tarbiya sohasidagi
tajribalarni umumlashtiradi, tarbiyaning kelgusidagi rivojlanish istiqbollarini, yoÔllarini koÔrsatib
Ko'chirish: Maqola.pdf 4.2 Mb

--------Qr Code--------

Bu resurs quyudagi fanlarga tegishli:
Pedagogika nazariyasi va tarixi
 
Ko'rildi: 251     Ko'chirildi: 1251


Âíèìàíèå
Diqqat, cheklanish!!!
Ma'lumotga fikr qoldirish faqat saytdan ro'yxatdan o'tgan foydalanuvchilar uchun ruxsat berilgan!!!
Ro'yxatdan o'tish uchun shu erni bosing.

www.guldu.uz
www.hemis.guldu.uz
www.student.guldu.uz