Guliston davlat universiteti ichki ta'lim portali

portal.guldu.uz

Xozir saytda
Xammasi:14
Foydalanuvchilar:0
Mehmonlar:14
Barcha foydalanuvchilar:1588
avatar_rasm Ra`no Suleymanova Do`sbekovna 31.07.2021-14:31:30

Muallif (lar): Suleymanova R
Chiqarilgan yili: 2021
Resurs betlari soni: 134
Resurs formati (doc, docx, ppt, pptx, pdf, rar): PDF

Odamlarning oÔquv, mehnat va ijodiy faoliyatidagi oÔziga xoslikni tushuntirish
uchun psixologiya fani birinchi navbatda qobiliyatlar va iqtidor masalasiga murojaat
qiladi. CHunki qobiliyatli odamdan avvalo jamiyat manfaatdor, qolaversa, oÔsha
insonning oÔzi ham qilgan har bir harakatidan oÔzi uchun naf koÔradi.
Qobiliyatlar muammosi eng avvalo inson aqlu-zakovatining sifati, undagi
malaka, koÔnikma va bilimlarning borligi masalasi bilan bogÔliq. Ayniqsa, biror
kasbning egasi boÔlish istagidagi har bir yoshning aqli va intellektual salohiyati uning
malakali mutaxassis boÔlib etishishini kafolatlagani uchun ham psixologiyada koÔproq
qobiliyat tushunchasi aql zakovat tushunchasi bilan bogÔlab oÔrganiladi.
Qobiliyatning tabiiy sharti, layoqat nerv tizimsining tuzilishi va
funksiyalarining xususiyatlari tarkibida ekanligi, bu hodisa barcha morfologik va
fiziologik sifatlari singari umumiy genetiga qonunlariga boÔysunish farazining
haqqoniyligini dalillaydi. F.Galtonning (Angliya) irsiyat qonunlari toÔgÔrisidagi
gÔoyasi qobiliyatning tabiiy shartlangan xususiyatlari tavsifini ochib bera olmaydi,
chunki unda dalilga muhtoj juda koÔp oÔrinlar mavjuddir. SHuning uchun qobiliyat
tabiatini biologik irsiyatdan emas, balki turmush muhitining nasldan -naslga oÔtishidan
qidirish maqsadga muvofiqdir. Agarda insonning taraqqiyoti ijtimoiy tarixiy qonunlar
bilan boshqarilishi tan olinar ekan, qobiliyatining taraqqiyoti biologik irsiyat
qonunlariga boÔysunishi toÔgÔrisida gap boÔlishi mumkin emas. YUqoridagi
mulohazalarga asoslangan holda qobiliyat va layoqatlar muayyantabiiy zaminga
bogÔliq boÔlsa-da, lekin ular faqat tabiatning inÕomi emas, balki insoniyat tarixiy
taraqqiyotining bebaho (qimmatli) mahsulidir. Xuddi shu bois qobiliyatlarning
namoyon boÔlishi shaxslar tomonidan ijtimoiy ehtiyojlarini qondirish davomida
ijtimoiy shartlangan bilimlar va koÔnikmalarni tarkib toptirishning yaqqol us ullariga
bevosita bogÔliqdir. SHuning uchun qobiliyatlar taraqqiyotining uzluksiz taÕlim
tizimiga bogÔliq ekanligi taÕkidlab oÔtish muhimahamiyatga ega.
Ko'chirish: Maqola.pdf 3.0 Mb

--------Qr Code--------

Bu resurs quyudagi fanlarga tegishli:
Umumiy pedagogika(fakultetlararo)
 
Ko'rildi: 243     Ko'chirildi: 907


Âíèìàíèå
Diqqat, cheklanish!!!
Ma'lumotga fikr qoldirish faqat saytdan ro'yxatdan o'tgan foydalanuvchilar uchun ruxsat berilgan!!!
Ro'yxatdan o'tish uchun shu erni bosing.

www.guldu.uz
www.hemis.guldu.uz
www.student.guldu.uz